2012. február 7., kedd

Tóth László. Lapis fotópályázatra készített, de be nem küldött képek.


„Ásványgyűjtő révén megpróbáltam magyarországi ásványokkal nevezni a pályázaton. Több hetes kutatás és mikroszkópozás után már világossá vált számomra, sajnos esztétikus ásványokban kis hazánk nem bővelkedik. Szerettem volna egy ütős, mindenki számára gyönyörű darabbal pályázni. Koller Gábortól több órás válogatás után hoztam el egy tálca magyar és erdélyi anyagot fotózni. Nehéz volt a példányok kiválasztása, hiszen nem csak szakmai szemmel kellett választani. Mivel saját ásványaimmal elfogult vagyok a lehetséges pályázati anyagot gyűjtőtársaimnak többször átküldtem, kíváncsi voltam mindenki véleményére. Kisfiammal és feleségemmel órákig néztük a képeket, laikusként a színek és a formák alapján választottak. Igazából én más képekkel indultam volna, az egyetlen, amiben mindenki egyetértett az a realgár volt Kapnikról. A kiválasztott ásványokat 2-3 alkalommal újrafotóztam, mindig változtatva a beállításon és a világításon. Ennek eredménye lett az a 3 kép, amivel végül is indultam a pályázaton. Tudtam, hogy erős lesz a mezőny, mivel hivatásos ásványfotósokkal és több milliós felszerelésekkel kell megmérkőznöm. Toltam, halogattam a feltöltést, és naponta nézegettem mások fotóit. Karácsony előtt töltöttem fel a 3 képet és remélem, ha díjat nem is kapok, meg tudtam mutatni ennek a pár ásványnak a valódi szépségét minden érdeklődőnek.”
 (Tóth László)

Tóth László gyönyörű képeit mi, Magyarországi ásvány barátok már a Geomániáról és a Monstone oldalairól jól ismerhetjük.
Azt a tökéletességre való törekvést nagyon sok profi fotós megirigyelhetné,  amit ő kiad a kezei közül.
Én személy szerint nagyon örültem neki, hogy egy ilyen profi fotós is beadott Magyarországról hazai ásványképet is. Ezek után nem lepődnék meg, ha állandó munkatársként a Lapis is kérne a munkáiból.
László képei a Facebook-on is nagyon nagy sikert arattak, a késői beadás ellenére nagyon magas Like-ot kapott képeire. Komoly eséllyel pályázik munkájával a végső győzelemre. Ha nem nyer az bunda, természetesen ez tipikus hazai szemlélet, de neki tényleg nagy esélye van ezekkel a gyönyörű képekkel.
Én azt mondom jó nekünk, hogy van egy Tóth Lászlónk, sok sikert kívánunk neki.
/ásványok nyomában/

Rosasit-Vaskő-Románia, Koller Gábor gyűjteménye. Képszélesség 4mm.
Szilvanit-Nagyág-Románia, Tóth László gyűjteménye. Képszélesség 3mm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése