2012. január 4., szerda

2011 év vége, 2012 eleje képekben

Kánya-hegy felé vezető ösvény, sokan ilyenkor ki se mennek, de mivel tudtam, hogy fent a hegyen egy kisebb bánya van már, így nyakamba vettem az utat motorral (majd le fagytam) egy kis mazsolázásért.
Füzérradványi illit bánya
Mivel nejem hajdanán itt dolgozott, na nem a bányában, hanem a cégnél, jól jött az ismeretség.
Egy kicsit bekukkanthattunk, kevés piritet találtam, de mást nem nagyon.


Ilyen gépet is már rég láttam, hát még a manó.
Volt egy kis Sinta-tető, de semmi eredménnyel.
Volt egy kis ametisztezés, itt a betemetett kisbánya.
A meddőn kandikálnak a pici darabok

azért van egy kettő megint, a betemetés miatt.


Nyíri Kandó-hegyi aragonitos lelőhely,de itt csak kékek vannak


olyan árkolás, mintha markolóval túrták volna meg
ilyen szép fogacskás, kék darabok vannak mindenütt
Lelkes kis csapat , hátul a Kandó-hegy, balra F.komlós, jobbra a Sebők-rét
Kőszikla-völgy a Kalcit utáni kalcedonálalakok lelőhelye.
Az egész környéket kiritkították, tiszta dzsungel
komoly árkolások, de egy régebbi cikkben írtam már e helyről.
Egy kis mustra
http://asvanyoknyomaban.blogspot.com/2011/09/nyirikovesvolgy-kalcit-utani-kalcedon.html

Ezekből az árkolásokból kerültek elő a csillogó darabok, csak a körbe-körbe rakott darabokat kell kimustrázni.
A kis csapat meg akarta nézni még a két hegy forrását, szép kis túra volt.
Régebben itt még a tehén csordának itató is volt, de hol vannak már a tehenek.....
Én tudtam, hogy legutoljára is volt itt egy szalamandra párocska, a középsö kövön ott a picinyük. A képeket látva a nagyi pont azt mondta, hogy meleg lesz, ha a szalamandrák így előjönnek,,,igaza volt most 10 fok volt ma.

6 megjegyzés:

  1. Jó kis túra lehetett. Hát már mi is nagyon mennénk... Csak legyen már Tavasz. :)

    VálaszTörlés
  2. Az volt Atti, meg is lepődtem a manókon, hogy ilyen jól bírták. Természetesen azt játszottuk, hogy az nyer akinek a legtisztább marad a bakancsa, khmmm, én nyertem.

    VálaszTörlés
  3. Gondoltam rád Szilkó, hisz nem sokat vagyok bányákban, nem úgy mint te.

    VálaszTörlés
  4. Üdv Béla!A betemetett "kisbánya" az amelyikből elemlámpával másztál ki?

    VálaszTörlés