2012. január 31., kedd

Válogatás az előző év nagyobb eseményeiből

Orosziban volt az előző évi nagy meglepetés találatom. Amikor a nyári nagy hőség miatt elhanyagoltam egy  tisztást  , késő ősszel amikor megint arra jártunk ,lehajoltam a cipőmet bekötni és . .....a bokorban voltak ezek a darabok. Gondolom akik megtúrták géppel ők dobálták el a sallangot. Na de akkor ők miket tehettek el???
Ahogy látjuk ezek igazi koloncok amiket nem lehet se vágni, se hajítani, ezt csak nézegetni kell. Ahogy a konyhán szokták mondani a tanoncaim, jó lesz majd a levesbe. Természetesen csak az övékbe.


Nagy élmény volt még ez évben a Megyaszói opálos hely megtalálása, sok, sok üvegopál volt az eredménye.

...a Hollóházi, Vas-hegy-s helyek megtalálása
ilyenekből lehet szépen megcsiszolni, köszönet Tivadarnak.
http://www.mineraltivadar.hu/

innen az egyik kedvenc kavicsom, én még ilyet a környéken nem láttam.Ja és itt találtam az első agancsot.




.......A Baglyas-völgyi érdekes Markazit-pirit tányérkák??? azért kérdéses még mindig számomra, mert a kőzeten lévő markazitok tompább, szürkések. A kis tányérkák meg csillognak mesésen.....Mint a pirit.

Az előző év tényleg dús és eredményes volt, Tivadarral egy szuper gyűjtő túrán voltunk a Mátrában.
Gyönyörű darab

Szilkónak köszönhetően megtudtam, hogy néz ki belülről a Börzsönyi, középkori Rózsa bánya belülről.
Én nem igen mennék ilyen helyre, így a kíváncsiságomat így megnyugtathattam.

Etelka táró belseje
Recski veszély
Bozsva, Fekete-hegyi opálos tellér
Sajnos csak mobil volt nálam fényképezésre.
Pallos Attilával a savazás csínját binját jártuk, járjuk utána. Attilának a sikeres Blog megnyitója jól sikerült, onnan is sok-sok érdekes infót tudhattok meg erről.
http://asvanyokcsiszolasa.blogspot.com/

Mikor legutoljára jártam az ametisztes helyen csak ilyen nagyobb kristályos ametiszteket találtam, bársonyosat szinte csak azt amit a szorgos betemető emberek meddőként oda toltak. Érdekes.
....a Sinta -tetős lelőhely megtalálása. Ez mindig érdekes volt, mert a lelőhely olyan mint egy leányzó. Kéreti magát, de csak nagyon nehezen adja be a derekát. 5 alkalomból csak 1 szer volt az, hogy sorra szedtem ki a gyönyörűbbnél gyönyörűbb darabokat.

itt nem a hegyi kristály a lényeg!
....ugye jó a kép. Jelentem a nagyapa "Schwalbe"-je ebben az évben se hagyott cserbe.
És a végére de nem utolsó sorban, a Lapis fotó pályázat, ami sok, gyönyörű képekkel ajándékozott meg
(engem) minket.
Még egyszer itt is szeretném megköszönni a Magyar résztvevőknek, hogy azt a bolondságot amit fejembe vettem , képeikkel támogatták. Ezzel jobban megismerhettük a képek történetét, a fényképészek gondolatait. Mivel a Blogom statisztikájából tudom , hogy több ezer ember kísérte végig ezeket a riportokat, szerte a világon.
Még várunk képeket, amiket már szóban egyeztettünk, ezeket nemsokára közzé teszem.
Sok külföldi pályázót kerestem meg leveleimmel, ami csekély eredménnyel kecsegtet, de nem adjuk fel, van még remény más országbeli pályázók képeinek megismerésére is.

8 megjegyzés:

  1. Sokszor ránézek a blogodra Béla,frankó amit összehozol:-)Szépek a kövek,jó szerencsét 2012-re!

    Üdv:Szilkó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyázz magadra Szilkó, köszönöm a jó kivánságokat.
      Azért érdekelne, hogy a bányákban ahol jársz elméletileg már nem lehet ott semmit se találni, vagy tévedek?

      Jó szerencsét neked is, köszi a képeket!

      Törlés
  2. Gratulálok a nagyszerű összefoglalóhoz!
    Itt látszik igazán, hogy milyen sok hasznos dolog történt a múlt évben.
    Remélem, hogy az idei év is hoz sok érdekességet, új felfedezéseket és szebbnél szebb zsákmányt! :-)
    Sok sikert kívánok hozzá!!!
    Üdv,
    Tivadar

    VálaszTörlés
  3. Köszi Tivadar, sokat köszönhetek neked is, a Blog sikeréhez neked is sok-sok értékes infód volt.
    Ezúton szeretnék köszönetet mondani .
    Körmendy Reginának.
    Mesics Gábornak, szigorú, de jogos kiegészítéseiértt, nagyon hasznos tanácsaiért.
    Kövecses Lajosnak, a hasznos tanácsokért.
    Nimbosratus terep jelentéséért, hasznos infóiért.
    Szilveszter Ádámnak a tanácsokért.
    A gyerekek nevében Korim Lászlónak, a gyönyörű tárlat vezetésért, drukkolunk neki a múzeum megnyitásáért.

    VálaszTörlés
  4. Szia Béla. Hát már mindent elmondtak az előttem szólók... :) Szóval csak annyit: Jól sikerült, mint mindíg!
    Tivadar utolsó mondata, meg mintha a szívemből szólna... :)
    Jöhetne már a tavasz..

    Üdv
    Attila

    VálaszTörlés
  5. Szia Béla! Sűrűn felnézek a blogodra, hogy egy kicsit irigykedhessem! (7 bejegyzés csak az idén?!?!?) :)
    Szuper volt ez a kis összefoglalód! Csak úgy mint az eddigiek!
    Jó vadászatot kívánok nektek az idei évre!
    És lassan itt a hosszúhétvége is ;)

    Üdv,
    Nimbo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Nimbo,
      Hát most igen csak meg fogom érezni az új projektek miatt. Most indítjuk be a Petneházy Clubb Hotel vendéglátását, sok szép jó dolgokat fogunk ott is csinálni.
      Az ásványok nyomában ott is jelen lesz, mert tervezem gyerekeknek kincskereső játékokat is, tehát az ásványok nyomában ott is menni fog. Csak kis lurkóknak.

      Törlés