2011. augusztus 9., kedd

Nagybörzsöny, Altáró, Rózsa-táró

Mivel utóbbi időben megint sokat esett az eső, így itt mindig változó leletek jönnek a napvilágra, az utat is folyamatosan rendezik tehát mindig új ásványok kerülnek napvilágra.

Nagybörzsönyt elhagyva a kék úton



Már előttem mások is keresték a sárgás, rozsda színű koloncokat



Az Altáró, itt még kevesebb értékes leletet lehet találni, mint idáig a meddővel feltöltött útszéléből.
Altáró patak felőli megmaradt része.

Útközben az Altáróig ilyen ásványokat lehet kalapálni.
A kovács patakot elérve idáig megyünk a kék úton itt a patakot követve megyünk a völgyben tovább.
Érdemes lemenni a patak mederben ott lavírozni a víz mellett mert itt már arzénopirit és galenit mellett mást is lehet találni


Termés bizmut
Ezt a tömböt is megdolgozták már előttem, érdekes volt.

A kép közepén kis gumós ásvány ami nem tudom mi lehet, de nekem tetszett, nagyítóval nézve az egész kő telis tele volt kis apró pirites kockákkal.

itt még jobban lehet látni a pirites csillogást.












Ludmilla táró bejárata melletti romos építmény maradványai.

Kovács patak, folyás irányból


Megmondom őszintén itt egy percet se töltöttem, mert az összes kőzetet egy olyan barnás, mállott bevonat vette be ami megnehezítette a kövek szisztematikus kiválasztását.
Általában mindig úgy kell keresni értékesebb ásványokat, hogy megnézzük azt mi üt el a többitől, na itt ezt nem tudtam szelektálni.

A Rózsa tárót elértem, csak a bánya bejárat  felső támfáját lehet látni belőle, a régebbi bejegyzésekben már képet töltöttem fel róla. Elindultam felfele megkeresni a felső tárót.
A középkori felső Rózsa táró bejárata, én ide be nem mennék az biztos.

Mint a többi képeken is láthatják telis tele van szellőztetőkkel, meg horpákkal a táj emlékeztet a Kánya hegyi horpás mezőkre.





Itt már csak a kvarcos közeteket néztem és átált a szemem a gombázásra.
Ugyanis telis tele volt barna hátú őszi tinórával és az essős időt kedvelő rókagombákkal.
Volt még bőven pöffeteg és óriás őzláb gombákkal. Ha hazaérek összedobok egy jó kis gombás papardellét, már igencsak fentem rá a fogamat.
Barna hátú , őszi tinóra (vargánya)
Baloldalt hátrébb lapul a párja

 ilyen mohás helyeket kedvelik a gombák Rókagomba (Zemplénben:csirkegomba)
Őzláb gomba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése