2011. augusztus 10., szerda

Hollóháza , Vas-hegyi Kalcedonok



Többször jártam már a környéken, de általában csak a Rákóczi út melletti patakokat fürkésztük át.
Most egy tipp után járva felkerestem a mellette lévő Vas-hegyet. Egész keresgélésem alatt mintha nyomot követtem volna, mert mindig voltak szép kövek egy-kettő kiemelt helyre téve, vagy kettétört érdekességeket belülről nézhettem meg.Így ha valahol megszakadt a nyom elég volt vissza menni az előző helyre és a szerintem, vagyis a másik keresgélő fejével gondolkozva, merre mehetett tovább. Mert ugye van egy rossz szokásom, hogy nem szeretek ásni, miért is ha más kiássa helyettem nem de? Övé a szebb, jobb, nekem bőven megfelel a szép kis törmelék. Úgyis kezd a lakásunk kiállító teremmé átalakulni, még szerencse, hogy a nejem nem dob ki vele. No de ugyis erős szelektáláson megy át az egész anyag.
Első ilyen nyomok egyike

Itt is a fa tövében össze volt gyűjtve egy kis adag érdekesség.
Néha azért kicsit kapirgáltam én is, 
Míg a fő lelőhelyet ahol mélyebb árkot is lehetett találni.
Azért itt a kemény kőzetből ennyi (kb.1,5m mély )árkot kiásni, az nem semmi lehetett.
Természetessen itt is volt bőven mazsolázni való.
Tisztítás után már otthon, ilyen szép zöldes kalcedont még nem láttam.
Nézzük a zsákmányt!
Csupa butyka az egész, nagyi egyszerűen azt mondta ezekre a kövekre, hogy ezekért ő le se hajolt volna
és neki állt a csirkét leperzselni.


A képek magukért beszélnek.
Folytatás következik a Zemplénből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése