2011. november 27., vasárnap

Gyöngyösoroszi achátok

Tivadarnak köszönhető szép achát


Ez még egy kisebb példány, Achát Gyöngyöstarjánból

Mivel családom belátta, hogy e ködös időben talán Magyarország legmagassabb pontján süthet a nap, és nem e csúf rút szmötyis levegőt lehet ott beszívni, felmentünk a Kékes tetőre. Természetesen a teória az enyém volt, mivel a meteorológus a felhő felső rétegét 500m-re mondta, tehát klappolnia kellett e teóriának. De sajnos nem. Fent sűrű köd -4 fok és azon kívűl, hogy a nejem, meg a gyerekek még soha sem voltak itt. Én a Dózsával voltam itt egypárszor edzőtáborban, semmmi érdemlegeset nem láttunk, a sűrű köd miatt. Na ezt próbáltam überelni, természetesen ez nem volt nehéz, lementünk Orosziba az achátos lelőhelyre (lásd korábbi bejegyzés) ahol most varázslatos achátokat találtunk. Útközben a lelőhely felé is találtunk szép achátokat, de mikor felértünk és én a hátizsákomat letettem egy tüskés bokor mellé, akkor megpillantottam egy rakás achátot. Gondolom akik előző évben megtúrták a földet markolóval a selejtet azt félre dobták ide. Amikor nyáron itt voltunk akkor csak kicsiket találtunk Tivadarral, kivétel egy gyönyörű szépet amit Tivadar szépen lecsiszolt. Na ezek kapitálisak voltak, itt egy két kép.

Itt van még mit dolgozni rajta, oxál sav levette az alap szmötyit.
Ez is egy termetes , maroknyi példány
Ez elég érdekes, mert belül nem hegyi kristály szerű képződmény van, hanem kalcedon szerű kvarc tölti ki az üreget
Ezen kívűl még sok-sok hasonló achát alapanyagot találtunk, így lesz munka bőven.....khm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése