2012. augusztus 19., vasárnap

Bányakeresés Márianosztrától Nagybörzsönyig....

Mivel kis családom még Nyíriben van, elhatároztam megkeresem a Bezina2 és az Alamizsna-tárót.
Olvastam egy érdekes cikket Nagy Bélától, aki a 70-es években meg volt bízva a Börzsöny-hegység földtani feltérképezésével, és később mintavételek után a lehetséges nemesfém, ércesedési előfordulásokat becsülje meg.
http://epa.oszk.hu/01400/01466/00004/pdf/10.pdf
és
http://www.termeszetvilaga.hu/kulonsz/k982/arany.html

Na ezen felbuzdulva Márianosztráról a régi vasúti töltésen indultam el az elveszett meddőket megtalálni.
folyt köv.
indul a kaland

a Szob-mÁRIANOSZTRA KISVASÚT VÉGÁLLOMÁSÁNÁL A TANYA MELLETT vezet a töltés.
A térképen lőteret jelez ami őrbódék formájában látszik is, de nem volt senki se arra.

klinoamfibol a kép jobb oldalán



néhol a talpfák is látszódnak

uuupsz, ez egy kis kőbánya. Itt egy róka ugrott ki a töltésre, utána még sokáig lehetett hallani a jellegzetes ugató hangját.
Itt is volt egy őrbódé, kis szalonna nyárssal és száraz gyújtóssal bekészítve.


a patakot is néha megnéztem, szép apró gránátok voltak benne









egy őzike







vadregényes táj

víz mosta árok


vadregényes tájakon, völgyekben ment ez a kisvasút.


Elérkeztem a Bezina völgyhöz, el is mentem a végébe is de se Bezina 1, se 2 -t se találtam, biztos az én készülékemben van a hiba

Amit Regina is említett (Lelőhely) víz mosta töltés , sok dolgot itt se találtam.

Jéé, az első sín és utána a párja


Ilyen gömbös alakok sok helyen vissza köszöntek.


Az út sokszor csillogott, mint Ötztalban a csillámpalától, de nagyítóval megnézve csak a Klinoamfibolok csillogtak. pedig azt hittem meg van a kincs...ami nincs.

Ez a kőbánya már Nagyírtás fölött volt, kígyón kívül sok mást nem láttam, sajna nem volt időm, no meg idegem a fényképezőért nyúlni, inkább huuuussss el innét cím jött.

Nagyírtáson egy jó kis ebéd következett, palacsinta deszerttel, majd rá jöttem, hogy még nem találtam 3 gránáton kívül semmit se. A kisvasút meg 2 óra múlva indult csak NBörzsönybe így irány kisírtás.

Kisírtáspuszta, szép kis kulcsos házzal rekamiéval. Mivel a vonat még mindíg késöbb indúlt , rövid mérlegelés után, új célt határoztam meg. Irány Kovács-patak, Rózsa-hegy. Ott bizton találok valamit.
 Az is közre játszott a döntésben, hogy a kiírás szerint 20-30perc volt idáig az út, azt én 10-15 perc alatt tettem meg. Tehát tovább a Vasedényházhoz, a Fagyos asszony bányákhoz



itt tényleg fagyos forrásvízben volt részem, a bányákra itt már nem volt időm, tovább kellett menni mert az utolsó buszt még NBörzsönyben el kellett érnem.


Ez már az Altáró, legutóbb is jól megnézet utolsó romjai.



ez azért volt érdekes mert az érc zárványa egy kristályos szerkezetű valami volt

Kedves ismerősként üdvözöltem ezeket a koloncokat


ez már a vonatból hazafelé

eszméletlenek ezek a sziklák, mennyire a sínek felett vannak. Egyszer felmentem ide Nagymarosból, itt bezeg be vannak kerítve a levegőztető aknák, nem úgy mint Zemplénben

Felirat hozzáadása
Hogy milyen volt? Tisztára kajakos időket idézett a túra, gyönyörű helyeken, kavics az nem sok volt, és a Nagy Béla kérdés is inkább csak tézis marad(hova tűntek a bányák meddői) szerintem a sínek alá:)
Kicsi izomláz és szép almandinok, mi kell még?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése