2012. január 7., szombat

Lapis fotópályázatra készített , de be nem küldött képek. Körmendy Regina

Nos, a versenyen részt vehet mindenki, nem csak a profik.
Ezért választottam olyan témát, ami nem kel versenyre a mikrózókkal.
A "keménységteszt pávaszemmel" magától adta meg magát, a kis lepke beköltözött a köves ládáim közé hogy téli álmot aludjon. Eredetileg csak a régi, apámtól örökölt Mohs-dobozt akartam lefényképezni egy 1856-os csodagalenittel az Aranybánya-bércből. Az álmos pillangót rátettem a galenitre és ott maradt. Hogy meg ne fagyon, óvatosan visszaköltöztettem a dobozba. Készült több felvétel, de mindegyik ugyanazt mutatja, ezért - a verseny feltételeihez tartván magamat - erről nem küldhetek képet.
http://www.lapis.de/fotowettbewerb-2011/eingereichte-fotos.html
Az érchegységi ametiszt őrzi ez év májusi ezüsttúránk legkedvesebb pillanatát - Hans barátom ajándéka, a Marienbergi katonai gyakorlótérről gyűjtötte, ott, ahol a majdnem 20 km hosszú ametiszttelér éri a felszínt (mi ezt máshol kapartuk meg). Elvileg "3 ország találkozóját" akartam rendezni - az érchegységi ametiszt, magyar ametisztek és egy indiai ametisztnyaklánc között, melyet lányom hozott nekem Indiából - ezt aztán elvetettem, az ametisztes telérdarab csak egymagában szép, szerintem.
"3 ország találkozója"

A "Megduplázott apatit" kompozíció is több kőből állt - a karbonát-hidroxil-apatit végül állatcsontok, madárürülék, kalcit kölcsönhatásából jött létre, tehát oda raktam mellé a fogat, hátul 2 tipikus esztramosi kalcitot, aztán láttam hogy így nem lesz éles az apatitos kéreg, tehát maradt a fog (a fogzománc is hidroxilapatit).
"Megduplázott apatit"

Volt egy negyedik kép is , "Ketyeg az óra" címmel, mely tartalmazott 1, vagy 2 nagybörzsönyi telérdarabot. Mindenki, akinek nagybörzsönyi gyűjteménye van, tudja, hogy igen rövid életű, szétesik büdös, mérgező szulfátokra, tehát hamarosan meghal, pedig egyetlen darabban vagy 10 faj nyüzsög. Az idő mulandóságát régi jkellékekkel (apám első diákmikroszkópjával, régi német ásványhatározóval, 150 éves régi zsebórával) akartam megfogni, aztán mégsem ez lett, mert nem az ásvány játssza a főszerepet.
"Ketyeg az óra"1
"Ketyeg az óra"2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése