2011. október 2., vasárnap

Csobánkai Csúcs-hegy, barit lelőhely


Csúcs-hegyi Barit



Szerintem nejem már látta, hogy elvonási tüneteim vannak ami a kövezést illeti, így ő is bólintott, hogy nem túl messze tőlünk e jó időben menjünk ásványozni.
Sajnos csak telefonos képek voltak
 Erre a legkézenfekvőbb a Pilisben rejlő Csobánka . Csobánka amúgy 15 percre van tőlünk így már csak a Csúcs hegyet kellett megkeresni. Nejem tanulva már a régebbi hosszas eltévedésekből, komoly jegyzetekbe merülve vezette csapatunkat. Mint ahogy a Ponyva regényben (Pulp Fickson) a probléma megoldó mondta" ok , megyek. Az út 20perc, én 15 perc alatt ott vagyok" tehát mi is mindenütt 30-35 perces hegymenetről olvastunk, mi ott voltunk a bányában 15perc alatt.

Úgy hogy a srácok útközben többet voltak az erdőben mint az erdei úton, gyík hajtó vadászat volt, természetesen semmi eredménnyel, na már megint oda a vacsora....:)  Maga a bánya olyan amire számítottam, Szilkó írta az ásványos topickon, hogy nem látta értelmét barmolni, ez teljesen jogos, mert mi is csak olyat találtunk ami erősen ütött volt. Egy érdekesebb volt, de az is természetesen töredezett volt, amelyiket egy nagyobb kő felfordítása után találtam meg, itt az egész baritos táblát egyben le tudtam sértetlenül szedni.
Ez volt az első amit megpróbáltam le bontani, és meglepően simán le is jött. Falról nem bontottam csak a törmeléket néztük át.

Sokat nem maradtunk mert volt még más is a nejem jegyzetén: macska barlang.
 ezt is elég hamar megtaláltuk, természetesen a jól kidolgozott jegyzeteknek köszönhetően (ez volt a pedál helye) olyan térképpel, természetesen szívem szottya készítette, amit fejjel lefele is fordíthatsz úgyse tudsz eltévedni rajta.
A macska barlang bejárata előtt
Megmondom őszintén én nem szeretem ezeket a zárt bányákat, barlangokat. Még hajdanán a kezdeti időkben Király réten bemerészkedtem az egyik , a sok közül, nyitott bánya járatba. Na itt ami van az horror, mész öt lépést és egy szellőztető akna van előtted, na nekem ennyi elég volt a földalatti kutakodásból.
Ezért volt egy kis fenntartás bennem, ami tényleg nem egyszerű bent a barlangban mert nedves, csúszós belül. Két kis lurkóval ez nem igazán jó ötletnek mutatkozott. De nem az lett, valahogy mind a kettő érezte a természet hatalmát és óvatosan, nem türelmetlenül felkutattuk a barlang belsejét. Nem voltunk mindenütt, de ennyi bőven elég volt.A mai napig emlegetik.

Egy kis pihenő
Kalandra fel
a kaland megkezdődött...
Egy nagyon érdekes barit csoport pont a bejárati részen van, gondolom bent is van több, csak a mészköves kimosódás cseppkő és más formában egy rétegként lefedi az egész barlang belsejét.
A csoda....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése