2011. augusztus 8., hétfő

Hol is kezdjem, kezdem a végével..Nemes opálok, hialitok(üvegopál) és még sok sok opál

Egyhetes Zempléni időtöltésünk utolsó napja volt.


Kíváncsi voltam tényleg lehet e még nemesopálokat találni Megyaszó-Legyesbénye-Monok háromszögben.
Előre figyelmeztettek, hogy privát tulajdon lesz tehát engedélyt kell kérni, jó de kitől. Maradt a gerilla bujkálás, amit mivel egyedül voltam, no meg gyalog, a régi róka vadászatokat az úttörő táborokból hozta vissza. Minerál Tivadartól telefonos segítséget is kaptam mert már vagy 3 szor voltam a környéken hanem többször, de én még követ se láttam ,nem hogy opálokat. Tivadar mondta, ha megtalálom a helyet és esetleg van türelmem 10 000kis golyót feltörni, akkor sincs esély rá hogy azok között akár 1 darab is lesz ami nemesopál fénnyel csillogjon fel. Na hát 5000 után volt egy halványka.
Ami nagyon érdekes volt, ezt Korim László is mondta, a hialitos hely mellett tovább kell még menni és ott lesz a lelőhely. Igen ám de köztudomású, hogy a tulaj már bedózerolta a helyet így nehéz lesz megtalálni.

A hialitos kisbánya



A háttérben a Legyesbényét Monokkal összekötő hegy.


Kezdem az elejéről.
Szerencsig levonatoztam, utána volán busz kaptár tanyáig, majd irány fel a dombra majd ott be jobbra a gyümölcsös mellett a kukoricás szélén, nehogy valami kárt okozzak a hely tulajának. Meg is találtam a kis köbányát ahol DNy-i oldalon szép hialitokat találtam. Innen gondoltam nincs már távol az opálos hely, mindenütt méteres gyom, itt ott kicsi kapirgálások,amikből még szebb üveg opálok kandikáltak ki. Én mindig a kikapart meddőket nézem, hol mi lehetséges, ki mit hozott előttem a felszínre.Kerestem egy olyan helyet ahol a hialit már a tejopál javára alábbhagy a leletek között, és elkezdtem golyókat gyűjteni.
Tényleg a tűző nap, a zümik állandó igyekezete a fül, szem, szájban kicsi életét végezni és a szellő hiánya nem adta azt az érzést, hogy 5000 golyó után én ezt továbbra is akarom.
Ja és állandóan lesni, hogy jön-e valaki vagy sem.
Ahogy a Strahlerek Svájci oldalán írják, ez még korunk egyik utolsó kalandorainak időtöltése.








1 megjegyzés:

  1. Ne aggódj én többször is jártam a helyen de csak tűzopált találtam. Jó időtöltés,ha valaki nagyon ráér.

    VálaszTörlés