2012. április 24., kedd

Mátrai kalcedonok, moha achátok

Már ezer éve nem voltam az ásványok nyomában, végre egy jó kis szabadnap.
Kellett már egy kis kikapcsolódás, irány a Mátra. Tivadarék már előre lementek, így megint együtt mehettünk jó hangulatban kavicsozni.  Nekem az idő rövidsége miatt, csak egy napra volt kimenőm, csak portyázó keresgélésre futotta az időmből. Ez nem jelenti azt, hogy így nem lehet találni, mert előző évben is talált a Tivadar különböző vaddisznótúrásokban szép darabokat.
Íme egy kis bemutató a termésből.
moha achát Tarjánból (ez még előző évi gyűjtés)
ebből lesz a cserebogár, ilyen kis színes tömör kalcedonokból lesznek a szép moha achátok
Ahogy Tivadar mondaná, "olyan kék-piros"
ilyen kis csöppségek vannak az erdőben
Tivadar és Dani a terep szemlén, így is lehet mazsolázni szép darabokat, de az igaziak azok jól el vannak rejteve, mélyen , mélyen.

Én inkább vállaltam a tömeges kullancs inváziót .
Tivadarék szép darabokat gyűjtöttek, nemsokára lehet látni egy két képet ezekről  is.
ez is még előző évi gyűjtés
ezt most gyűjtöttem, még nincs lesavazva.
Tivadar remekműve, előző évi gyűjtés
gyönyörű moha achát
ez is
a változatosság gyönyörködtet, érdekes , szinte ugyan arról a le4lőhelyről milyen más kalcedonok jönnek ki a napvilágra.
egyik kedvenc
a Tarjáni achátok minden szépsége benne van ebben a kőben.
és mint a háttér növényei, úgy néznek ki az áttetsző achátban a zöldes fonalak.

6 megjegyzés:

  1. Szép darabok! Konkrétan merre gyűjtötted őket?

    VálaszTörlés
  2. A helyet azért nem adom ki pontosan, mert ezt a helyet más mutatta meg nekem. Amit én kutatok fel személyesen azzal nincs semmi gond, azt megosztom mindenkivel, de ezt a helyet nem én találtam, úgy mond csak vendég voltam:) Gondolom megérted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, természetes, elegendő a Gyöngyöstarján is (igazából tudatom mélyén sejtettem).
      :)
      Gyöngyösi vagyok, de mivel nincs lehetőségem vágni, így tömör dolgokat nem szoktam szedni.

      Törlés
  3. Szépek nagyon! Nagyon tetszett nekünk is a hely! Az biztos hogy az idén mág "párszor+ megyünk, remélem legközelebb már együtt.. :)

    VálaszTörlés